Jak dzwonić do ludzi

Jak dzwonić do ludzi i dobrze się z tym czuć?
Jak swobodnie wydzwaniać do ludzi?

Wiele mam wychowujących dzieci w domu zajmuje się tzw. biznesem online. W takiej pracy głównie chodzi o polecanie firmy znajomym i budowanie w ten sposób struktury nabywców. W tym celu należy nawiązywać masę relacji z ludźmi. Czyli często dzwonić do ludzi.

Relacje z ludzmi

Do czego potrzebne są takie relacje?

Do tego, aby można było zaproponować współpracę takiej osobie, jako znajomej. Osoba znajoma 78% częściej wyraża zgodę na obejrzenie Twojej prezentacji niż zupełnie nieznajoma.

Jak dzwonić do ludzi

Nawiązywanie relacji przez telefon

Relacje z ludźmi przez telefon

Zapewne również Tobie lepiej rozmawia się z osobami, które znasz. Jeśli kolejny raz masz nawiązywać kontakt z nową osobą – nie dziwię się, ze w pewnym momencie poczujesz zmęczenie taką sytuacją. Dzwoniąc lub pisząc do osoby Tobie znanej, czujesz się bardziej komfortowo. Masz już jakieś wyobrażenie o niej, mniej więcej wiesz, jak może zareagować na Twoją propozycję. Bardzo możliwe, że jako znajoma, nawet jeśli odmówi, to będzie dla Ciebie miła.

Dzwoniąc lub pisząc do osoby obcej, możesz czuć niepewność co do jej reakcji. Taka obawa może wpływać na Twoją postawę wobec tej osoby. Z założenia całej Twojej pracy wynika, że chcesz przecież pomóc tej osobie skorzystać z możliwości, jaką daje „Twoja” firma. Można zatem zakładać, że Twoje nastawienie jest pełne życzliwości i dobrych chęci. I o to właśnie chodzi, aby Twoja każda rozmowa miała na celu PRZEDE WSZYSTKIM pozostawienie dobrego ŚLADU. Po prostu dziel się tym, co dobre.

Wymówki

Przypomnij sobie, jakie stosujesz wymówki, żeby gdzieś nie zadzwonić albo nie napisać do kogoś. Np. czekasz na kuriera i jeśli teraz zaczniesz rozmowę, to możesz nie zdążyć jej zakończyć. Co z tego? Zawsze możesz przerwać i zadzwonić jeszcze raz. Tymczasem kurier może przybędzie dopiero za godzinę. a Ty zdążysz zadzwonić do kilku osób.

Zawsze masz czas, żeby zadzwonić

Późna pora to też częsty powód, aby nie dzwonić. Jeśli dzwonić do kogoś z dobrym słowem, to każda pora jest dobra. Jeśli ktoś chodzi wcześnie spać, to pewnie przycisza telefon na noc, albo wyłącza go w ogóle. Ja np. jak śpię, to raczej nie usłyszę dzwoniącego telefonu. Natomiast, jeśli ktoś jest gotowy, aby rozmawiać, to odbierze rozmowę, odpisze na Twoją wiadomość w stosownym czasie. Ty możesz pisać zawsze – internet jest wolny i otwarty całą dobę.

Brak czasu

Największy problem to brak czasu na komunikację. Wśród wielu zajęć możesz znaleźć te mniej absorbujące. Jeśli jakaś czynność nie zajmuje Ci dwóch rąk, to spokojnie możesz pisać drugą ręką wiadomości. Bądźmy elastyczni. Jeśli dzwonisz, to nawet nie musisz mieć wolnych rąk w danym momencie, możesz rozmawiać w trybie głośnomówiącym. Wystarczy chcieć. Chyba że chodzi o coś innego…

Zawsze masz czas, żeby zadzwonić

I znowu wracamy do powodu, dla którego nie dzwonisz czy nie piszesz. Nie chodzi tylko o to, żeby coś komuś sprzedać. Przecież nie umierasz z głodu, więc możesz nie mieć na tyle motywacji, żeby łatwo nawiązywać kontakty. Tymczasem Ty masz do przekazania swoje życzliwe nastawienie, dobre słowo, dobrą wiadomość. Po prostu poczuj to na poziomie emocjonalnym. Właśnie teraz możesz uszczęśliwić kogoś swoim dobrym słowem – na to zawsze znajdzie się czas.

Okaż szczere zainteresowanie

Typowe angielskie „jak się masz?” nie oznacza zainteresowania. Po takim „pytaniu” nikt nie oczekuje w ogóle odpowiedzi, ewentualnie potwierdzenia, że nie jest źle. Szczere zainteresowanie, dla odmiany oznacza, że faktycznie chcesz się dowiedzieć, co słychać u Twojego rozmówcy, jak się dzisiaj czuje.

How are you

Dowodem na takie zainteresowanie nie jest jedynie pytanie „co słychać?” Dowodem jest słuchanie odpowiedzi i reagowanie na nią.
Plusem takiej reakcji jest to, że osoba poczuje się doceniona dzięki temu, że słuchasz, co mówi. Poza tym, rozwijając pierwszy temat, zawsze można poprowadzić rozmowę w kierunku Twojego produktu.

Monotematyczność

Przejście od rozmowy o pogrzebie do rozmowy o weselu wydaje się nie być łatwym zadaniem. Jednak nie chodzi o sztuczne przeskakiwanie z tematu na temat. Kluczem do płynnego przejścia do rozmowy o Twoim produkcie jest Twoje zaangażowanie emocjonalne w związku z Twoim produktem.

Relacje w sprzedaży

Jeśli zajmujesz się sprzedażą produktu, który kochasz, używasz codziennie i masz mega pozytywne emocje z nim związane, to z łatwością będziesz o nim opowiadać przy każdej okazji. Buduj w sobie tę monotematyczność myślenia i kojarzenia Twojego produktu ze wszystkim. Po pewnym czasie możesz zdziwić się, z jak wieloma rzeczami i tematami można go połączyć.

Uciesz się z obiekcji

Obiekcja w sprzedaży jest nieunikniona. Jednak wielu początkujących sprzedawców traktuje opozycję Klientów jako przeszkodę. Tymczasem wyrażenie swojej obiekcji przez rozmówcę świadczy o jego zainteresowaniu produktem. Jeśli np. nie jesteś zainteresowany określonym produktem, to nie interesuje Cię jego cena. Tym samym nie obchodzi Cię, czy jest tani czy drogi.

Decyzja zakupowa

Jeśli więc obiekcją Twojego rozmówcy jest wysoka cena produktu, świadczy to jedynie o tym, że w pewnym stopniu identyfikuje się z ewentualnym zakupem. Warto rozmawiać dalej i spróbować się dowiedzieć, o co tak naprawdę chodzi. Pierwsza obiekcja często jest łatwą przykrywką dla prawdziwego powodu. (jak dzwonić do ludzi)

Najlepsze książki biznesowe znajdziesz na OSMPOWER.pl

Zgadzaj się z rozmówcą

Ważne jest, żeby nie zaprzeczać obiekcji Twojego rozmówcy. Pamiętając, że „Klient ma zawsze rację”, można to też stwierdzić obiektywnie. Ponieważ obiekcja jest punktem widzenia, który może być inny dla każdego, to można założyć, że opinia przeciwna do naszej jest również słuszna ze względu na inne doświadczenia drugiej osoby. Można zatem z czystym sumieniem przyznać rację rozmówcy i „przytulić” jego obiekcję, okazać zrozumienie.

We współpracy z firmą MLM często spotykamy się z zarzutem, że jest to „piramida”. Taką obiekcję możesz „przytulić”, mówiąc: „rozumiem, że się zastanawiasz, czy taki sposób zarabiania jest uczciwy”. Możesz dodać, że też miałaś podobny dylemat (jeśli tak było) lub od razu zaprosić na spotkanie-prezentację lub nagranie-prezentację, na której sposób zarabiania będzie przedstawiony i rozmówca będzie mógł sam zbadać ten temat.

Zaproszenie na prezentację biznesową

Jakakolwiek obiekcja nie pojawiłaby się w czasie Twojej rozmowy, zawsze możesz odwołać się do informacji zawartych przy okazji następnego spotkania-prezentacji lub zawartych w nagraniu, które promujesz w ramach swojej działalności. W ten sposób rozmówca swoim komentarzem, sam podaje powód do następnego spotkania lub do obejrzenia prezentacji.
Nie musisz się jednak spieszyć z przedstawieniem całości zagadnienia, gdyż nie jest dobrze zbliżyć się szybko do decyzji o współpracy. Lepiej, aby była ona oparta o wcześniej zawartą znajomość. Jest to ważne dla obu stron.

Dzwoniąc do ludzi poznajesz ich

Z jednej strony zależy nam, żeby wprowadzić osobę do naszego zespołu, ale… musi to być osoba, którą znamy, z którą mamy relację.

Nawiązywanie relacji przez telefon

Po pierwsze osoba, która Cię zna i zaczyna lubić, jest bardziej skłonna do podjęcia współpracy z Tobą niż zupełnie obca.

Po drugie Tobie będzie się lepiej współpracowało z osobą, o której już wiesz, jakie ma zachowania, cechy i szczególne talenty, które możecie razem wykorzystać w pracy.

Możliwe, że po bliższym poznaniu uznasz, że nie chcesz współpracować z daną osobą i w ogóle nie będziesz jej zapraszać do grona współpracowników. Na szczęście ludzie w większości są mili i sympatyczni, zwłaszcza jeśli dzwonisz do nich z uśmiechem i dobrym pozytywnym nastawieniem. Dlatego dalszy proces nawiązywania relacji może być dla obu stron bardzo przyjemnym doświadczeniem i początkiem wielkich przyjaźni i wielkich biznesów. Z taką wizją, radością i uśmiechem na twarzy zaczynaj każdą Twoją rozmowę.

Jak dzwonić do ludzi

Jedna myśl na temat “Jak dzwonić do ludzi”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odbierz prezent

40 Sposobów Kreowania Wolnego Czasu